Από το 1970 το κατάστημά μας βρίσκεται στο κέντρο της Μυτιλήνης εξυπηρετώντας με συνέπεια τους φίλους του ψαρέματος, της θαλάσσιας αναψυχής, της ιστιοπλοΐας. Με γνώμονα την κάλυψη όλων των αναγκών των πελατών μας, προσφέρουμε την πληρέστερη γκάμα Ναυτιλιακού και Ιστιοπλοϊκού Εξοπλισμού, Ειδών Αλιείας και Υποβρυχίου Κυνηγιού.

Βρείτε μας στα Κοινωνικά Δίκτυα
Back to top

Πως να γεμίσετε σωστά τον μηχανισμό σας με νήμα

Άλλο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε όλοι ως νέοι στην χρήση νήματος και τις περισσότερες φορές εξελίχθηκε σε πονοκέφαλο κατά το ψάρεμα ήταν το πέρασμα του νήματος στον μηχανισμό ιδιαίτερα εάν πρόκειται για τεχνική όπου απαιτούνται ρίψεις όπως το spinning, το Shore Jigging ή το LRF κ.α. Δεν είναι λίγοι οι νέοι ψαράδες που πέρασαν το νήμα στον μηχανισμό και τελικά το επόμενο ψάρεμα κατέληξε σε ταλαιπωρία λόγω του μπερδεμένου νήματος κατά τις βολές με αποτέλεσμα μια χαμένη μέρα στην θάλασσα κι ένα κατεστραμμένο νήμα, διόλου ευκαταφρόνητης αξίας. Με την πρόσβαση στην πληροφόρηση που υπάρχει στις μέρες μας είναι εύκολο να βρεθεί ο σωστότερος, οικονομικότερος, ή ευκολότερος τρόπος που ταιριάζει στον καθένα ώστε να περνάει σωστά το νήμα στον μηχανισμό.

Οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται είναι δύο :

  • Το νήμα να μπαίνει σφιχτά στον μηχανισμό
  • Να μην παραγεμίζουμε την μπομπίνα με νήμα.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η επιλογή του νήματος είναι μια εξίσου σημαντική παράμετρος η οποία πρέπει να ληφθεί υπόψη. Η ορθότητα του νήματος αφορά τόσο στην διατομή του, στην καταλληλότητα για την τεχνική που προορίζεται αλλά και τα μέτρα που περιλαμβάνονται στην συσκευασία συναρτήσει της χωρητικότητας του μηχανισμού. Επιλέγουμε προσεκτικά το νήμα ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες και τις παραμέτρους που περιγράψαμε παραπάνω. Σημαντικό ρόλο στο σωστό γέμισμα παίζει και ο τρόπος που μαζεύει το νήμα ο μηχανισμός. Στην περίπτωση που συγκεντρώνει περισσότερη ποσότητα νήματος στο πάνω μέρος είναι επιτακτική η χρήση των πλαστικών ροδελών που υπάρχουν μέσα στην συσκευασία του μηχανισμού βάζοντας μια ή και ακόμη δύο, περνώντας τες στον άξονα του μηχανισμού ακριβώς κάτω από την μπομπίνα, στην αντίθετη περίπτωση θα χρειαστεί να αφαιρέσουμε ροδέλα. 

Ένας από τους ευκολότερος τρόπους για το πέρασμα του νήματος στον μηχανισμό, αφού έχουν προηγηθεί όλα τα παραπάνω είναι η χρήση μίας από τις διάφορες συσκευές που υπάρχουν στην αγορά σήμερα για να εξυπηρετήσουν την συγκεκριμένη ανάγκη. Θα τις βρείτε στο εμπόριο ως βοηθούς τυλίγματος ή φορητούς βοηθούς τυλίγματος. Οι συγκεκριμένες είναι συσκευές οι οποίες συγκρατούν την μπομπίνα του νήματος και επιτρέπουν στο νήμα σας να ξετυλίγεται όσο σφικτά πρέπει ώστε να αποφύγουμε τις ανεπιθύμητες “τούφες” ειδικά κατά τα πρώτα ψαρέματα του νήματος. Άλλο μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των συσκευών είναι ότι επιτρέπουν να περαστεί το νήμα από ένα μόνο άτομο χωρίς να χρειάζεται βοήθεια από δεύτερο. Σημαντικό επίσης είναι και το πρώτο ψάρεμα ενός νήματος, στο οποίο θα πρέπει να το ψαρέψουμε δίχως να επιχειρούμε βολές σαν να μην υπάρχει αύριο. Πρέπει να έχουμε την υπομονή και να δώσουμε χρόνο, στο νήμα, κατά το πρώτο ψάρεμα (αν όχι κατά τα πρώτα) να “στρώσει” σωστά πάνω στον μηχανισμό και να τυλιχτεί πάνω του υπό συνθήκες ψαρέματος. Παρόλα ταύτα, εάν γεμίσουμε υπερβολικά τον μηχανισμό με νήμα είναι αναπόφευκτη η δημιουργία μπερδεμάτων στο νήμα, πράγμα πολύ λογικό καθώς κατά την πρώτη κιόλας βολή το νήμα που φεύγει θα παρασύρει μαζί του και το νήμα που είναι τυλιγμένο κάτω από αυτό, μην έχοντας κάτι να το σταματήσει (στην συγκεκριμένη περίπτωση το χείλος της μπομπίνας) θα φύγει κι αυτό μαζί με τις προηγούμενες σπείρες χωρίς να είναι η σειρά του δημιουργώντας “τούφες”. Μία άλλη λεπτομέρεια η οποία πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το σωστό και ασφαλές δέσιμο του νήματος πάνω στην μπομπίνα του μηχανισμού. Πολύ μηχανισμοί διαθέτουν ελαστικό δακτύλιο ο οποίος συγκρατεί με ασφάλεια το πρώτο δέσιμο του νήματος πάνω στην μπομπίνα.

Ελαστικός Δακτύλιος

Στο πέρασμα του νήματος στον μηχανισμό εγώ συνηθίζω να δένω πρώτα ένα κομμάτι ναύλων πετονιάς με Arbor Knot στην μπομπίνα και στην συνέχεια με την χρήση Albright knot συνδέω το νήμα με την πετονιά. Η χρήση της ναύλων πετονιάς γίνεται επειδή είναι μαλακή και “κολλάει” πάνω στην μπομπίνα συγκρατώντας την σταθερά πάνω στην μπομπίνα και κατ’ επέκταση το νήμα.

Επίσης όσο σημαντικό είναι να μην γεμίζουμε υπερβολικά την μπομπίνα άλλο τόσο σημαντικό είναι να μην την αφήνουμε “άδεια”, κι αυτό γιατί μια μισοάδεια μπομπίνα θα επηρεάσει αρνητικά την απόσταση βολής που θα πραγματοποιήσουμε. Εάν τα μέτρα νήματος που επιλέξατε δεν γεμίζουν ακριβώς τον μηχανισμό, προτρέπω να προσθέσετε πρώτα όσο χρειάζεται κάποια μέτρα πετονιάς ώστε όταν προστεθεί και το νήμα να φτάσουμε οριακά πριν το χείλος της μπομπίνας.

Ακολουθήστε κατά το δυνατόν τις παραπάνω τεχνικές και είμαι σίγουρος ότι ακόμη κι ένας αρχάριος θα καταφέρει να περάσει σωστά το νήμα στον μηχανισμό χωρίς να ταλαιπωρείται από τούφες, χαλώντας τα ψαρέματά του και τα υλικά του, στην προκειμένη περίπτωση το νήμα.